Palmi s Waszkem se postarali o skvělý výsledek českých barev

Víkendového závodu Superstars Series 2013, který premiérové zavítal na brněnský Masarykův okruh a fanouškům tak v podstatě nahradil zrušené závody FIA GT, či WTCC, se zúčastnili také čeští závodníci. Nejvýraznějšího úspěchu pak dosáhla nově sestavená dvojice David Palmi a Dennis Waszek s vozem Ferrari 458 GT 3 ze stáje AR Cars Racing. Hned v prvním ze dvou závodů posádka vybojovala bronzovou medaili. Navíc několik kol před koncem jezdila dokonce na celkově stříbrné pozici.

Ostravský tým nastoupil do závodu s novým názvem AR Cars Racing a měl mít také nové složení mechaniků a také nového managera. Jako jezdci měli jet David Palmi a Pavel Sukop, kteří v této sestavě plánují rovněž starty v českém okruhovém šampionátu. Těsně před úvodním závodem sezóny na maďarském Hungaroringu pak bylo zakoupeno "uvolněné" Ferrari 458 GT 3. Premiéra vozu na Hungaroringu se ovšem nevydařila, když hned při nájezdu do kvalifikace na závod jezdec Pavel Sukop na studených pneumatikách vyjel z tratě a silně poškodil vůz, takže vozidlo muselo bylo odvezeno zpět k AF Corse na výměnu celé přední části vozu a do vlastního závodu se tým vůbec nezapojil. Pilot Pavel Sukop, který je zároveň majitelem vozu a týmu, se navíc před brněnským závodem zranil a nemohl tedy nastoupit do závodu, proto tým oslovil jednoho ze svých obvyklých soupeřů.
 
 
 
 
Zhruba týden před závodem na Masarykově okruhu se pak tým dohodl s jezdcem Dennisem Waszkem na společném startu v seriálu Superstars Series. Dalším českým jezdcem na startu pak byl Michael Vorba, přičemž v závodu startovalo také několik slovenských jezdců.
 
V pátek se dostal vůz opravený (rozebrána kompletně celá přední část a šrouby naházené v jedné krabici bez manuálu) do Ostravy ze Zlína od mechaniků, kteří odmítli vůz pro Brno připravit, s tvrzením, že to nejde stihnout. Během dvou dnů bylo auto složeno, přičemž část dílů se musela opravit, některé další pak byly nové dodány až v pondělí.  Navíc až do středy se ještě čekalo na lamináty. V týmu ale stále věřili, že opravu zvládnou udělat včas.

"Nakonec až ve čtvrtek již přímo na závodě jsme začali auto nastavovat a oživovat. Bez informací a bez zkušeností s tímto vozem !!! Dva volné tréninky byly na nastavení samozřejmě strašně málo.... Časy v tréninkových jízdách až na zhruba třetím místě od konce se ztrátou 3 až 4 sec za nejlepšími naznačovaly, že to bude asi propadák. Nastaly konzultace s italským inženýrem a s jinými, kteří  nám předávali rady. O stresy nebylo nouze ,neboť ještě před kvalifikaci jsme zjistili dva ulomené unášecí čepy na náboji zadního kola. Oprava navíc nebyla z časových  důvodů možná. Italský inženýr nám nedoporučoval start do kvalifikace a samozřejmě se vyjadřoval i k nastavení vozu abychom v kvalifikaci zrychlili," líčí situaci Ivo Palmi, otec jednoho z jezdců a zároveň i zkušený bývalý závodník a také mechanik.
 
Takže přípravy ani náhodou nebyly nijak jednoduché!  A jak to nakonec skončilo? - Skvěle!
 
"Po mnoha výměnách názorů jsem set up nakonec udělal podle sebe a vyšlo to (mimochodem rady itaského inženýra vůbec neřešily problém). V napětí jsme čekali na vysledek mého nastavení a na to, jestli auto vydrží aspoň pět rychlých kol kvalifikace. A vyšlo to! Zvednuté ruce a potlesk po projetí dvou kol Davida - to bylo jasné. David si nakonec vyjel po 3 kolech pěkné 5 místo na startu se ztrátou jen několika desetin na nejlepší a Dennis ve druhé kvalifikaci zajel 7. místo. Tentokrát musíme mluvit konečně i o štěstí, protože  jezdci kvalifikaci dojeli bez všech čepů a kolo drželo vlastně jen třením po stažení centrální matici!!! Oba jezdci zajeli vynikající časy vzhledem k žádným zkušenostem, jak optimálně vybalancovat vůz zcela bez testování," pokračuje Ivo Palmi.
 
V prvním závodu nakonec vše fungovalo perfekně, takže Dennis přivezl vůz na druhém místě a na třetím absolutně. "Bylo to obrovské zadostiučinění po hrozném začátku sezóny v Maďarsku. Musím pochválit oba jezdce, kteří jeli perfektně a patří mezi špičku u nás...  Škoda, že v českém mistráku jedou proti sobě, jinak by podle mně byli aspiranty na titul, " podotkl Palmi senior.
 
Druhý brněnský závod byl ale mnohem složitější, než ten úvodní. Za druhé místo byl bílému Ferrari při předávce připočten hendikep 10 sec a to se samozřejmě projevilo na konečném výsledku. Nakonec David přivezl vůz po vynikajícím boji s loňským mistrem tohoto seriálu Kristoffersonem na Audi R8.
 
Kristofferson dojel dvojici Davida Palmiho a Sbirrazuolu a dvě kola útočil, ale David útok úspěšně odrazil a naopak ještě v posledním kole předjel Itala Sbirrazzuolu z týmu AF Corse a dojel si pro 4 místo na velmi sjetých pneumatikách, které dostaly zabrat hlavně v první polovině závodu. V ní Dennis bojoval o 5 pozici s Porsche 911, které nakonec dokázal předjet. Mimochodem, právě posádka tohoto Porsche nakonec závod vyhrála!
 
"Co říct na konec. Momentálně se jedná o možnostech ještě jednoho startu v tomto světovém seriálu a to na Slovensku. Vysoké finanční náklady nám bohužel více startů nedovolují a tým se  dál bude zaměřovat na starty v českém šampionátu v divizi 4. Bylo krásné poslouchat rozhlas, kde čeští a slovenští jezdci dominovali....," dodává Ivo Palmi.
 
 
 
Závodní víkend se nakonec povedl i z hlediska pořadatelského. Masarykův okruh o víkendu podle oficiálních údajů pořadatelů navštívilo za tři dny celkem 22 790 diváků. Z toho hlavní nedělní program zhlédlo téměř 14 000 diváků.

„Věřím, že ti diváci, kteří přišli, toho vůbec nelitovali. Takto atraktivní a napínavé automobilové závody trať nezažila minimálně od doby, kdy zde jezdila  právě „gétéčka“. Sportovně šlo o skvělý víkend, ze kterého byl nadšený i promotér. S ním budeme nyní jednat o podmínkách závodu pro příští rok. Pokud se  dohodneme na finančních podmínkách, uděláme všechno proto, abychom Superstars v Brně udrželi a přitáhli k této skvělé napínavé sérii ještě víc diváků,“ řekla  po závodu výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.
 
Další díl série pak budou mít rovněž možnost vidět i čeští diváci, protože se pojede opět v našem regionu, jak již jsme zmínili výše v textu. Již o druhém červnovém víkendu se totiž pojede na slovenském okruhu Slovakia Ring, kde bude mít seriál rovněž premiéru. Tým AR Cars Racing by chtěl být opět u toho a samozřejmě by chtěl obhájit výborný výsledek z Brna.
 
 
Pavel Jelínek
mediaservis
+ www.motormix.cz
  • Datum: 22. 5. 2013
  • Autor: Pavel Jelínek
  • Zdroj: www.motormix.cz/okruhy/37707-2013-05-21-09-25-08