Plány na sezónu 2015

„Náš vůz by měl patřit k těm nejrychlejším. Chceme vyhrát české Mistrovství a ESET V4 cup.“

 

V letošní sezóně se po roční přestávce vracíme na středoevropskou okruhovou závodní scénu s přestavěným vozem BMW E46 GTR z dílen Krámský motorsport, se kterým bojujeme v barvách týmu AR Cars o mistrovské body hned ve třech různých šampionátech. Tím prvním je Mistrovství FIA Zóny Střední Evropy, dále pak Mezinárodní mistrovství České Republiky a ESET V4 Cup.

V následujícím rozhovoru, který poskytl náš jezdec David Palmi, Vám představíme dosavadní průběh sezóny a naše plány do budoucna.

 

Jak to bylo se závoděním v několika posledních sezónách?

V roce 2011 jsme s mým kamarádem Pavlem Sukopem pořídili první kapotovaný vůz BMW E46 GTR, od té doby jsem formulový svět opustil a soustředím se pouze na automobily.

Začali jsme vytrvalostními závody, kde hned v prvním závodě jsme vyhráli svou třídu. Vůz jsme chtěli ještě více zrychlit a rozhodli jsme provést úpravu u již zesnulého Otakara Krámského.

Díky této zásadní úpravě vozu a časovému skluzu pro další rok, jsme hledali možnosti startu s jiným vozem a pořídili si závodní speciál Ferrari F 430 GT.

Auto patřilo ke špičce třídy nad 3500ccm. Prakticky v každém závodě jsme bojovali o stupně vítězů a jen díky technickým problémům jsme přišli o výborný celkový výsledek mezinárodního Mistrovství v automobilových závodech na okruzích ve vytrvalosti.

Konkurenční posádky v dalších letech posílili a my nechtěli zůstat pozadu a tak jsme využili nabídky zakoupit nejatraktivnější vůz této třídy Ferrari 458 GT3.

Účastnili jsme se českého a zónového Mistrovství Evropy opět ve vytrvalostních závodech.

Při prvním závodě na Hungaroringu jsme měli velkou nehodu a vůz odjel zpět do dílen Ferrari.

Po opravě jsme opět vstoupili do českého Mistrovství , ale s obrovskou bodovou ztrátou.

Díky tomu jsme se již zúčastnili pouze vybraným závodům. Jedním z nich byl i 6hodinový závod v Brně, kde jsme se dokázali v českém Mistrovství prosadit na druhé místo. Celkový závod jsme nedokončili, díky velké nehodě našeho jezdce Pavla Sukopa a Martina Matzkeho s Lamborghini. V tu dobu jsme byli na prvním místě…

Dalším vybraným závodem byla účast při závodě série Superstar GT Sprint, který se jel na domácím okruhu v Brně s konkurencí vozů specifikací GT3 a GT2.

Spolu s jezdcem Dennisem Waszkem jsme skončili mezi GT3 na výborném druhém místě a porazili jsme prakticky ,,tovární týmy´´ AF Corse a další…

Kulisa diváků, medializace, konkurence týmů, závodní technika, to vše bych shrnul k mým největším osobním zážitkům.

 

A jaké jsi si stanovil cíle pro aktuální sezónu?

Máme již k dispozici technicky připravený vůz BMW E46 GTR ve třídě Sprint do 2000 ccm.

Chtěl bych se individuálně prosadit, proto závod Sprint.

Náš vůz by měl patřit k těm nejrychlejším, proto jsou naše cíle vyhrát české Mistrovství a ESET V4 cup.

 

Máme za sebou závody na Hungaroringu a Red Bull Ringu, tedy dvou tratích, na kterých se jezdí také závody Grand Prix F1. Jak se Ti při těchto podnicích dařilo?

Závodu na Hungaroringu lituji prvního závodního dne, díky technickým problémům, jsem nestihnul odjet ani jedno kolo a tak z posledního místa na startu jsem musel hodně dohánět.

Jen díky safety caru, jsem nemohl dál bojovat a proto až celkové 6místo. Auto fungovalo úžasně a věřil jsem si na mnohem lepší výsledek.

Tuto trať mám celkem rád a tak ve druhém závodě jsem si udržoval stabilní celkové třetí místo.

Možná kdybych neměl poškozenou nápravu po nárazu v prvním kole od soupeře, mohl být výsledek ještě zajímavější.

Závod na Redbull Ringu, byl pro mě novinkou. Nikdy jsem tam nezávodil.

Okruh se mi osobně moc nelíbí, patří mezi technicky lehčí, kde se prosadí hlavně výkonnější vozy.

Podmínky pro závod byly špatné, pořád pršelo a na startu neskutečné množství vozů.

Spojení všech tříd do 2000ccm sice znamenalo plné startovní pole a mnoho předjížděcích manévrů, ale některé vozy jezdili se ztrátou 40s na kolo a to znamenalo pro průběh závodu příliš velké nebezpečí.

5min do cíle jsem dostal obrovskou ránu na pravou stranu, díky které byl předčasně závod ukončen.

Sice jsem zůstal klasifikován na třetím místě, ale poškození vozu bylo velké a tak jsem již do druhého závodu nenastoupil.

Myslím si, že by i naši sportovní komisaři mohli začít probírat nehody a ukládat tresty, které by zamezily množství zbytečných nehod.

 

A v jakém stavu je auto nyní? Můžeš nám auto blíže představit po technické stránce?

Momentálně je vůz opraven a připraven na testování , které proběhne koncem měsíce.

Vůz BMW E46 GTR, je původně ze série Belgického mistrovství vytrvalostních závodů.

Má 6válcový motor o výkonu 265Ps a objem 1996 ccm.

Převodovka je mechanická 6sekvenční.

Celý vůz byl přestavěn u pana Otakara Krámského, který vůz odlehčil, přestavěl podvozek ( ramena, brzdy), usazení jezdce, díky kterému vylepšil vyvážení vozu.

Samozřejmě se upravil také design vozu z karbonových a laminátových prvků.

Dále máme na voze zabudovanou telemetrii s GPS.

Vůz doladil můj otec Ivo Palmi a momentálně nemám k vozu cokoliv vytknout, tudíž pracovat pouze na sobě a s vozem se více sžít.

 

Jak se daří otci a čemu se právě věnuje?

Můj otec mne na závodech stabilně doprovází a působí v našem týmu Ar Cars Racing jako poradce a technický dozor. Momentálně má závody jako hobby a sleduje dění kolem celého českého mistrovství.

Abych pravdu řekl, spíše nevěřícně kouká, kam český motorsport upadá.

Hlavně ve formulové třídě, kde naše národní formulová třída (Formule Škoda) zmizela.

 

Ty se na české okruhové scéně pohybuješ již řadu let. Jak se podle Tebe změnilo okruhové závodění v Česku, řekněme za posledních deset let?

Prakticky jsem nastínil v předchozí odpovědi.

V českém mistrovství se pohybuji 17 let a myslím, že mohu porovnávat.

Své jezdecké zkušenosti jsem sbíral v cupových pohárech Formule Ford a po té Formule Škoda.

Tyto třídy byly vždy populární a plně obsazené s vyrovnanými souboji.

Ale nejen formule i ostatní třídy byly velmi atraktivní.

Více se o těchto podnicích mluvilo, mediálně prezentovalo, díky kterým chodilo více diváků.

Po té se relativně často začaly nesmyslně upravovat technické předpisy vozů, díky kterým rostly větší náklady týmům. To bylo pro některé z nich likvidační.

Jen v krátkosti např. rozdělení tříd Formule Ford a Formule Škoda (jelikož to bylo prý nebezpečnéJ), po té Národní formule s možnosti změnou motoru, které opět vyhovovaly jen pár jezdcům.

No dnes nejezdí ani jedna Formule s motorem Škoda a můžou spolu najednou jezdit i mnohem silnější F3.

Mezi tím se navíc nějak zapomnělo tyto podniky mediálně prezentovat.

Jsem rád, že se vytvořil nový pohár ESET V4 Cup, který dokáže namotivovat řadu jezdců a díky spojením týmů z různých zemí závodního pole zatraktivnit. Myslím, že toto je cesta.

 

Dalším závodním víkendem bude podnik The Most FIA Cars Central Europe Challenge na autodromu v Mostě, kde se pojede o víkendu 7.-9. srpna. Co Tě do té doby ještě čeká a s jakým cílem pojedeš do Mostu?

Jak jsem říkal, čeká nás po nehodě vůz otestovat a pokud vše dopadne v pořádku, těším se na domácí českou trať. Tam bych chtěl potrápit momentálně nejrychlejšího jezdce Vesniče.

 

Děkuji a ať se daří!